BlogCatalog Casa si gradina.: Fuchsia,impatiens si zantedeschia

vineri, 25 iunie 2010

Fuchsia,impatiens si zantedeschia

Mi-am facut un obicei in a scrie articole despre diverse specii de flori care sunt marea mea pasiune.Astfel ca azi revin cu un articol despre  fuchsia(cercelusul),impatiens(sporul-casei) si zantedeschia(cala).Dar sa le luam pe rand nu Happy ?

fuchsia_cercelusul

Fuchsia (cercelusul):
Cercelusul (fuchsia) infloreste mult pentru ca il ingrijesc.Ingrijit cu grija aceasta planta ofera un spectacol de flori incantator.In timpul verii,in zilele toride il ud de 2 ori pe zi si stropesc frunzele seara. Saptamanal adaugati ingrasamant(natural sau chimic) .Pamantul  din ghivece trebuie afanat des ca sa nu balteasca apa .Tratati cercelusul cu Mopsilan (preventiv) o data la 2 saptamani (1 plic de 5 g la 7-8 litri de apa) si cu Topsin (un plic de 10 g la  5 litri de apa) saptamanal. Topsinul impiedica aparitia fainarii ,iar Mopsilanul impiedica aparitia daunatorilor.                                               fuchsia-pink

Cea pe care mi-am cumparat-o de curand (fuchsia-pink) ma rasplateste deja cu buchetelele ei delicate .Cercelusul este des atacat de musculita alba , care se hraneste cu seva plantei ; frunzele devin lipicioase , florile nu se mai desfac si cad fara sa mai infloreasca . Daca veti proceda dupa sfatul meu in ingrijirea fuchsiei , va veti bucura toata vara de florile ei minunate. impatiens2

Impatiens(sporul-casei) :

Fiind hibrid se inmulteste prin lastari lasati in apa la inradacinat , ( care fac radacini in 10-15 zile) in toata perioada iunie-septembrie . Exista multe varieteti si culori cu flori simple sau batute,de la alb pur la roz,rosu,in degrade etc. Pamantul este compus din amestec de turba, nisip si pamant de gradina . Ce4l mai bun ingrasamant este cel natural din gunoi de pasare macerat, dar e bun si cel chimic. Stropiti sporul-casei saptamanal cu Topsin pentru  ca se imbolnaveste foarte usor. E foarte pretentios la udat : daca are prea multa apa  putrezesc radacinile,daca duce lipsa de apa  se paleste,nu se desfac florile,iar bobocii cad. Sporul-casei simplu se inmulteste prin seminte .Florile divers colorate, alb,roz,rosu,ciclam,grena si in degrade rosu+alb sau roz+alb sunt simple ,si apar  din mai pana toamna daca planta are pamant usor din turba+nisip+pamant de gradina.sporul casei

Are nevoie de ingrasamant natural si apa , dar sa nu balteasca in ghivece,ci solul sa fie putin umed. Stropiti-l cu Topsin saptamanal impotriva fainarii . Iubeste lumina,dar soarele direct il afecteaza,si-i plac camerele aerisite.Inflorirea este abundenta , iar dupa trecerea florilor se formeaza capsule cu seminte, care trebuie adunate la timp altfel se sparg singure si se imprastie . Din aceasta cauza sau numit impatiens=nerabdator, caci la cea mai mica atingere semintele se imprastie .Cand sunt mature semintele au culoare maro,,cele de culoare alba sunt crude . Capsulele trebuie adunate cu mare grija ,fiindca se sparg si se imprastie. Pentru pastrare se pun la uscat pe hartie ,iar apoi se pun in pungute tot de hartie la pastrare. Se seamana la sfarsitul lui martie  in vase in care sa se poata dezvolta  . Se raresc daca sunt prea multe in vas caci dint-un lastar mic se dezvolta o floare destul de bogata in ramuri. La sfarsitul lui august,inceputul lui septembrie se aduna semintele de la petunii,sporul-casei si fuchsii si se pastreaza pana in martie cand se insamanteaza . 

zantedeschia cala aethiopica

Zatedeschia (cala) :

Mi s-a spus ca aceasta planta infloreste rar (o data la 3 ani) daca este pusa in ghiveci potrivit. Nu mi-am dat seama ca de fapt trebuia rarita ca sa poata inflori frumos.Cand am vazut primele flori  nu m-am indurat s-o mut de teama ca n-o voi mai vedea inflorind. Mi s-au cerut lastari (pui) si-a trebuit sa sparg vasul pentru a putea separa plantele si-am crezut ca n-o voi mai vedea inflorind.Nu mica mi-a fost surpriza cand in primavara urmatoare am fost rasplatita din nou cu flori.Atunci mi-am dat seama ca trebuie rarita ca sa infloreasca mereu primavara . cala black-star

O ud vara zilnic cu apa putina,sterg frunzele cu carpa umeda .In timpul infloririi ,pentru ca florile nu se desfac toate odata, trebuie  sa-i pun ingrasamant,tai frunzele ingalbenite si ud mai des . Cu alte cuvinte nu este pretentioasa . Anul acesta m-a rasplatit cu 20 de flori in mai multe serii , nu toate odata . 

Zantedeschia_variety_chianti321

Pusa intr-un vas mare nu e nevoie s-o transplantati in fiecare toamna.Lastarii rariti i-am oferit prietenelor mele si ele iubitoare de flori. Cala nu trebuie tinuta in soare ,se simte bine in pen-umbra si lumina (genul dupa perdea) . Si iarna are nevoie de lumina dar si de caldura ( cel putin 15 grade C) . Inchei aici dorindu-va toate cele bune si multe flori frumoase . Pe curand.Wave !!

Technorati Tag: ,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 

Okazii pentru tine!

Autati un copil cu ADHD!

Ajutati un copil cu ADHD sa mearga la scoala.Da-ti clic pe





si puteti schimba viata unui copil cu nevoi speciale.
 
Blogger Templates